Curriculum Vitae
11 jaar ervaring
Opleidingen
2016
SRMMarketingcommunicatie-B
Met deze opleiding heb ik mij verdiept in marketingcommunicatie. Ik heb geleerd om een volledige marketingcommunicatie plan te schrijven. En hiermee ervoor te zorgen dat je als merk tussen al het mediageweld de juiste doelgroep te bereiken. En hiermee invloed uit te oefenen op kennis, houding en gedrag van de doelgroepen.
2012 - 2015
Universiteit UtrechtMaster of Arts - Nieuwe Media & Digitale Cultuur
De master opleiding Nieuwe Media en Digitale Cultuur verdiep je je in de vele aspecten van wat het betekent om te leven in een tijdperk van nieuwe media. Je reflecteert kritisch op hoe hedendaagse culturen worden gevormd door sociale media, data, games, internetactivisme, apps, datavisualisaties, mobiele apparaten, algoritmes en participatieve platformen. Ik heb onder andere onderzoek gedaan naar de impact van militaire drones op oorlogsvoering en hoe mediawijs mensen in de huidige digitale tijdperk zijn. heb ik onderzoek gedaan naar de iyou will delve into the many aspects of what it means to live in an age of new media. .
2005 - 2009
Hogeschool UtrechtBachelor of Engineer - Mediatechnolgie
Cum laude afgestudeerd Bij Mediatechnologie heb ik geleerd om multimediale toepassingen te ontwerpen, plannen en maken. Hierdoor heb ik kennis over de integratie van hardware, software, vormgeving en interactie. Ik heb mij gespecialiseerd in Broadcast & Crossmedia Technology. Waarbij de focus lag op online video.
Ervaring
2019 - nu
Germano MeijerFreelance | Interim
Ik help bedrijven met hun hun digitale innovatie en marketing communicatie. Hierbij combineer ik strategie en creativiteit om tot de beste oplossing te komen. Maar een strategie zonder een goede uitvoering is niet effectief. Daarom helpt ik graag bij het implementeren van een strategie.
2018 - 2019
Big ShotsStrateeg - Head of Corporate
Bij Big Shots Corporate vind je gepassioneerde verhalenvertellers. Wij beheersen de art and science van storytelling om medewerkers, afdelingen en organisaties te verbinden met een goed verhaal dat raakt. Of we nu in een zakelijk omgeving is, of niet, we blijven ten slotte allemaal mensen. BtoB, BtoE van AtoZ Big Shots maakt al 13 jaar films die mensen niet moeten, maar wíllen zien. Wervingsfilms om top notch sollicitanten binnen te halen? Complexe vraagstukken overbrengen bij medewerkers? Of een mind blowing video om iedereen te laten voelen waar je als bedrijf voor staat? Onze ervaren contentstrategen en creatieven 'make it worth sharing'. Dus kom maar op met jaarplannen, blueprints, manifesten en vacatures. Van Big Shots mag je verwachten dat alles van A tot Z superstrak geregeld wordt.
2017 - 2018
AkzoNobelGlobal Digitaal Strateeg
- Ontwikkelen en implementeren van een wereldwijde video strategie en richtlijnen voor AkzoNobel. - Verantwoordelijk voor alle global online video's en branded content. - Adviseren van alle regio's van AkzoNobel over impactvolle video, videoagencies en richtlijnen. - Managen, budgeteren en selecteren van video- en VR agencies.
2014 - 2017
ABN AMROVideostrateeg
- Verantwoordelijk voor alle online video's and branded content. - Online video and branded content strategie - Selecteren, budgetteren en managen van video- and reclamebureaus - Adviseren van advertising afdeling voor ATL campagnes - Video distribution strategie voor de verschillende online kanalen van ABN AMRO - Het ontwikkelen van een nieuwe en unieke methode om ervoor te zorgen dat binnen een grote organisatie alle digitale content eenheid en herkenbaarheid uitstralen.
2010 - 2014
Germano MediaFreelancer
Als Freelancer heb ik verschillende bedrijven geadviseerd op het gebied van mediatechnologie. Ook heb ik als projectmanager de ontwikkeling van verschillende websites begeleid. Verder was ik zowel creatief en inhoudelijk verantwoordelijk voor meerdere videoprojecten.
2009
ArtboxTechnical Manager / Editor
Voor Artbox en zusterbedrijf Biqini Interactive Agency heb ik een onderzoek over Augmented Reality gedaan en een prototype gebouwd. Verder heb ik bij diverse projecten gedaan zoals: editten van video's, social media strategieën en advies gegeven voor het optimaliseren van websites.
2007 - 2008
Zoom.inEditor en Regisseur
Bij Zoom.In heb ik als regisseur gewerkt voor het dagelijkse beursnieuws. Daarnaast ondersteunde ik de afdelingen bij het filmen en editten van de nieuwsitems. Zorgde ik voor de technische verwerking en distributie van de online video's.
Vrijwillig
2017 - nu
NIMA Young ProfessionalsBestuurslid
NIMA Young professionals is een platform voor en door young professionals in marketing en communications. Als bestuurslid organiseren we events en cursussen om deze professionals the inspireren, verbinden en te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling.
2017 - nu
Take TweeVoorzitter
TAKE TWEE is een stichting opgericht in 2016 die zich ten doel stelt het vertellen en onder de aandacht brengen van verhalen waarin de mens en zijn wereld centraal staat. De stichting tracht haar doel te bereiken door het initiëren en realiseren van projecten uitgevoerd in zowel traditionele als nieuwe media, en deze zowel offline als online aan een zo breed mogelijk publiek te presenteren. Voor de uitvoering van haar initiatieven en projecten koppelt de stichting bij voorkeur jong talent aan ervaring. De naam Take Twee verwijst tevens naar het motto van de stichting. Er wordt geen genoegen genomen met een eerste take’, maar gestreefd naar verdieping en kwaliteit in zowel idee als uitvoering.
2018 - 2019
Esprix AwardsJurylid
Jurylid voor de Esprix Award. Category: Business to Business.
2017 - 2019
San Accent AwardJurylid
Adverteerders en bureaus worden in de gelegenheid gesteld hun beste campagnes in te zenden, deze worden vervolgens beoordeeld door een juryteam van marketing- en communicatieprofessionals. De juryleden dienen werkzaam te zijn bij een adverteerder en minimaal vijf jaar werkervaring te hebben in een leidinggevende marketing- en/of communicatiefunctie. De totale jury bestaat uit ruim 220 leden.